Tuesday 18 September 2012

RASA HATI

Aku terfikir kata2 sorang sahabat yang sangat2 aku sayang…mengenai kisah hati… betapa dia menyayangi seseorang dalam diam. Perasaan itu mekar dalam hati walau setelah setahun dia pergi membawa diri jauh dari orang yang mencuri hatinya itu..
Padanya dengan membawa diri mungkin akan dapat membuatkan dia melupakan sidia… Bagi aku sakit rasanya…rasa menyimpan hati dalam diam…kadang2 kita pun mungkin akan jadi begitu…bila terlalu rapat dengan seseorang..tak kira lar samada orang sama tempat kerja mahupun kenalan luar dari opis. Rasa hati itu akan hadir terutama bila kita ada kekosongan di hati…
Perasaan yang kawan aku rasa itu rasanya bukan satu persinggahan…sebabnya puas dia cuba melupakan sidia..bahkan dia pun sibuk dengan business kecil2an…sudah tentu sibuk tak ada masa melayan hati… tetapi semakin hari semakin bercambah rasa itu dalam hati..walau tidak bersua muka..
Berjauhan mungkin meredakan rasa hati itu… bagaimana pula kalau orang itu berada didepan mata.. lagi parah menahan rasa hati…
Tidak tahu apa nasihat yang patut aku berikan… kita tidak tahu rahsia hati…bila terbuka pula kepada orang yang tidak pernah kita sangka akan mencuri hati kita…susah nak mengharunginya..terutama menyembunyikan rasa debaran didalam hati itu…
Kepada yang sudah berpasangan..jagalah hati pasangan anda..semaikan setiap hari..jangan biarkan ianya kering kontang, sebabnya kalau rasa hati itu sudah beralih arah tiada siapa dapat disalahkan kecuali diri sendiri…

No comments:

Post a Comment