Tuesday 10 July 2012

HOARDERS

Aku nak buat house cleaning weekend ni..InsyaAllah…
Mula2 aku nak start dengan baju. Aku kekadang terfikir nak buat blog jual baju recycle. Baju kurung aku punyalar banyak. Itu pun aku dah bagi satu beg plastic besar kat kawan aku untuk dia bawak balik kampong dua dan satu lagi plastic untuk orang yang datang cuci rumah aku. Aku rasa dah lama aku tak buat kerja beli kain dan tempah baju tiap2 bulan. Yang lagi parah, dulu masa aku kerja dengan real estate company…asal ada event aku buat baju baru. Konon2 nya nak Nampak lain dari yang lain.
Ni baju si tenit aku tu pun banyak jugak. Ialah anak sorang mana nak dibagi pakai kepada adiknya..huk huk huk.. dan Tshirt En S…aku rasa dua almari besar baju dia je..bila aku cakap kemas kan mana yang tak pakai dia kata semua dia pakai. EN S aku ni..dia suka gilir2 kan baju…ada turutan baju dia. SO, kalau kita suruh dia pakai baju lain dari turutan dia..dia akan kata..belum turn baju tu lagi.
Dan benda kedua terbesar yang aku nak kemas..ialah almari kat ruang makan aku. Dalam tu macam2 beg ada. Sebabnya aku suka kumpul paper bag. Tapi zaman tu dah berlalu sekarang ni orang selalu kumpul beg kain. Aku nak buang paper bag tu sayang sangat. Tengok lar nanti akan ku fikirkan apa yang aku nak buat dengan benda2 tu. Kat dalam almari tu kalau buat zoo Negara pun menjadi. Macam2 ada..dan sampai tahap Nampak gelap sebab banyak sangat barangnya. menggunung.. Kalau bukak je almari tu..ada suku barang dalam tu akan tercampak keluar..adoi..
Itu antara projek yang aku nak buat. Aku takut jadik  macam HOADERS kat Discovery Living and Health tu. Sayang nak buang barang dan pengumpul sampah. Rumah dah macam tempat pembuangan sampah. Aku ni memang jenis sayang nak buang baju. Tapi aku teringat kata2 ex-collegue aku..kalau baju tu kita dah tak sentuh selama 6 bulan..maknanya kita tak akan pakai baju tu lagi. Dan lagi kalau kita memang sepsis tak beli baju.. pack jelar baju tu.

No comments:

Post a Comment