Tuesday 5 June 2012

BONUS

Bulan ni aku dapat BONUS. Alhamdullillah…penantian aku selama ni terbalas. Jerih betul nak tunggu duit extra ni. Company aku ni bukan macam company lain. Dari cerita2 yang aku dengar bukan setiap tahun Company ni menjaminkan bonus. Ada jugak tahun2 sudah yang satu apa pun tak dapat. Untuk orang2 yg company bagi bonus setiap tahun…bersyukur lar walaupun hanya untuk setengah bulan. Bila aku dengar cerita2 macam ni…buat aku berenti berharap. Aku tidak mengharapkan apa2…dan aku tak mau fikir atau amik tahu pasal bonus langsung.
Tetapi…biasalar perempuan..list apa yang dihajati ada dalam fikiran memasing. Bila aku tulis list2 tu..perggh memang panjang. Dengan oil hair (yang branded lerr), supplement, dining, tudung..macam2 lagi dalam senarai aku. Dan bila dah dapat bonus ni, entah kenapa segala keinginan itu hilang. AKu rasa macam sayang sangat dengan apa yang aku ada ini. Tak sampai memenuhi syarat dalam list pun..duit bonus aku pun dah ciput. Adoilar.. kan ke parah tu.
Nampak gayanya kena tunggu bonus En S jugak lar akhir tahun ni.
“Abah..NAK HALF PORTION!!!!” he he he

No comments:

Post a Comment