Friday 29 June 2012

HUh!!!!!

Sebelum cuti esok, i need to make one entry. Sebabnya keyboard laptop umah aku rosak.
Aku nak membebel pasal mengambil kesempatan. Dalam hidup kita ni sememangnya kita ada mengambil kesempatan tanpa kita sedari.
Macam kita ambil kesempatan anak sulong kita untuk amik baju adik, buat susu..maybe bagi separuh orang itu adalah memintak tolong…tapi yang sebenarnya kita mengambil kesempatan. Bak kata orang menjadi kan budak tu sebagai remote control.
Dalam hal kerja pun macam tu juga. Kita bgtau orang kita tidak ada masa untuk buat itu ini…busy giler…tapi kita borak sana sini..pi merokok sampai 10x..ada masa pulak. Dan kita mintak tolong orang lain dengan menggunakan atau petik nama orang atasan..bagus ke kita buat macam tu? Kerja yang boleh disiapkan dalam masa 15 minit..pun nak mintak tolong orang.
Itu memang betul memerlukan pertolongan ke atau nak tunjukkan yang kau ada kuasa untuk mengarah orang. Mana satu agaknya kategori kau ni…
Jangan macam tu babe..kerja..sama-sama cari makan.. Kenapa nak susahkan orang dengan cerita dongeng kau…tak berbaloi. Buat kena maki je… Memang lar kau boleh cakap kau tak berdosan dan tak bersalah..boss yang suruh…tapi kau pun boleh bukak mulutkan untuk menyatakan yang kau sempat dan boleh buat semua tu..kalau melalak sampai 5 pagi boleh pulak bukak mulut tu..
Kalau ko kena maki..dosa memang tak pergi kat kau..tapi pergi kat aku.. dan pernah tak kau terfikir, kalau ramai yang memaki ko…tak ke bala tu…bak kata Erra Fazira, bila ramai yang mengata maka akan jadilar benda buruk tu nanti… Aku tahu semua itu kuasa Allah…dan aku juga yakin doa orang teraniaya seperti aku akan makbul juga. Just wait and see!!!!

No comments:

Post a Comment