Wednesday 27 June 2012

TV

TV rumah aku rosak.
Tetiba masa tengok MELODI last Sunday…gelap gulita. On dan off semula..tapi tak berjaya…kenapa plak ni…
Then En S bukak lar belakang TV tu…ntah apa yang dia godek2 …tidak berjaya jugak.. Pening aku..
Isnin En S hantar lar pi kedai TV tu… Dan pada hari Rabu si pembaik TV tu bagitau..cost untuk “membaik pulih’ TV tu ialah RM450. Pergghh…. Macam nak beli TV baru… Sakit betul hati aku.
TV tu brand PHILIPS..aku beli tahun 2006…Dan jenis yang besar gedabak tu.. Nak nangis aku.. My BFF (WATI) bgtau, biasanya cost untuk baik pulih TV tu dalam RM300…sebab dia dah banyak kali hantar TV untuk repair..kalau RM300 tu aku bley terima lagi, ini RM450…eeee gerammnya
Aku dah ada solutions dalam kepala ni…akan tetapi aku akan tetap nak baik pulih TV tu…sebabnya baru 7 tahun nyawa benda tu…Even TV Panasonic aku dah 13 tahun masih elok lagi.. Tapi kalau dah memang jodoh aku tak panjang dengan TV tu…ku terima seadanya…bukan rezeki aku…PASRAH!!!
HHUUUAAA STRESS!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment