Sunday 24 June 2012

MARAH..

Kadang kala perkara2 kecil akan buat kita marah. Marah yang berlarutan terutama bila tiada yang datang memujuk atau meng ‘cool’ down kan rasa amarah kita.
Bagi aku kalau perkara itu betul2 buat kita marah adalah bukan perkara kecil. Bagi orang2 lain mungkin hanya remeh tapi yang terkena tempiasnya adalah kita. Dan yang melaluinya adalah kita.
Marah yang membawa kepada kesedihan yang amat sangat. Membuatkan hati kecil kita tertanya-tanya..kenapa kita…kenapa tidak orang lain.
Aku tahu marah itu adalah sifat syaitan tapi kalau dah berulang kali kena benda yang sama…adilkah bagi aku? Aku cuba untuk menahan marah..tetapi kemarahan aku tercalit kepada orang lain. Orang yang sepatutnya menjadi pendengar aku..orang yang sepatutnya memujuk…tetapi kalau orang yang aku harapkan menjadi shoulder to cry on tak berbuat apa2…seriously akan membakarkan lagi kemarahan aku.. Cuba untuk faham apa yang aku rasa..
Betapa bersarangnya rasa sedih dan amarah ini…geram sangat..benci dengan orang2 macam ni…. Hanya Allah yang tahu apa yang aku rasa..
Berlalulah pergi gundah dihati..bersyukur atas perkara yang lain..yang lebih mengembirakan..walau hati ini luka dan dilukai lagi..

No comments:

Post a Comment