Thursday 7 June 2012

MAMAM

Macam nak demam je hari ni. Tekak pun dah rasa sakit. Tadi ada lunch free kat opis. Belasah jelar. Cumanya catering tu lar..yang agak meragukan aku. Aku dah check websitenya..nak tengok tanda halal. Tapi tak ada. Sangsinya aku.
Aku kalau makan dikedai bukan islam (kekadang terpaksa sebab orang ajak), aku akan make sure aku tak makan makanan yang kena sembelih. So, aku akan amik seafood, sayur, telor… Macam makan lunch tadi, aku ambil nasi dan telur. Kadang2 fikiran orang yang organize tu agak cetek. Maybe amik caterer tu sebab dekat, murah, nak cepat atau ada connection dengan sapa2 kat situ.  
Aku memang cerewet jugak lar dalam bab makan ni. Kalau dulu aku tak kisah sgt…tapi sejak duamenjak ni anak tekak aku ni jadik kembang dengan sepantas kilatnya. Sudu kotor, tekak aku kembang…lantai kotor, tekak aku kembang…. Kekadang aku hanya focus pada makanan aje…mata aku hanya tertumpu pada pinggan dan nasi..kalau aku tengok ke tempat lain..konpom macam2 yang aku fikir. So, untuk elakkan tekak aku kembang dan selera aku terbantut…FOCUS hanya pada pinggan makan.
Aku pun tak tahu apa yang aku bebel ni…SUASANA DI RESTORAN kot…ngeh ngeh ngeh

No comments:

Post a Comment